mar979, nowy to jest, ale tour
a gdzieś te oszczędności muszą być :idea:
No jakoś nawet tutaj na forum nie słyszałem jeszcze żeby komuś się nowy Tour pierdzielił
od nowości, a u mnie ogrzewanie, skrzypienie przy max skręcie, charczący głośnik, żre olej,
"spocone olejem" połączenia kolektorów z silnikiem a tu dopiero 3 tysiące km na liczniku
i 4 miechy po produkcji. Chyba że koledzy tutaj nie są aż tacy szczerzy jak ja i się wstydzą
przyznać do wszystkich usterek które też mają w nowym Tourze.
Mam tylko nadzieję że w ASO nie będą mi robili problemów z wyprostowaniem tego
wszystkiego. Zobaczymy jak to u mnie będzie, narazie jestem wściekły i żałuję że to auto
kupiłem. Jeździ się nim super, ale te wszystkie "niedociągnięcia" mnie wyprowadzają z
równowagi i boję się czy na nich się skończy i czy zaraz coś nowego nie wylezie... :evil:
Byłem dzisiaj w ASO z problemem jak w tym temacie, czyli ze skrzypieniem (szorowaniem)
przy skręcie kół, panowie obadali auto i powiedzieli że to osłony przegubów tak szorują chyba
o koło jeżeli pamiętam i że to normalne. Pokazali mi nawet przy podniesionym samochodzie
że jak rękoma się pokręci przednim kołem to przy wyprostowanym jest cisza, a jak się je
zacznie skręcać w bok, to słychać przy kole wyraźne "terkotanie" - co z wnętrza samochodu
słychać jako szorowanie czy szumienie. Panowie powiedzieli że przy niższych temperaturach
czyli jak teraz w zimie te gumowe osłony przegubów twardnieją i dlatego szorują ale że to
niczemu nie przeszkadza. Powiedzieli też że Octavia nowiutka która akurat stała na stanowisku
obok ma tak samo. Założyłem że jest tak jak mówią czyli że jest wszystko OK - a co wy na to ?
mar979, Trochę to dziwne :shock: z tego co opisujesz wynika że przegub terkocze a nie skrzypi , popraw mnie jeżeli źle piszę , w moim przypadku jest wyraźne skrzypienie przy pełnym skręcie ale tylko w momencie jak dodam gaz i go gwałtownie puszczę , więc spodziewam się że u mnie jest to tuleja wahacza .
Mi się zdaje że u ciebie będzie przegub do wymiany bo on nie może klepać .
U mnie faktycznie nie skrzypi przy skręceniu kół i wolnej jeździe ale szumi troche głośniej
a w zasadzie słychać dźwięk szorowania. Taki dźwięk słychać z wnętrza samochodu, natomiast
przy podniesionym aucie na zewnątrz i obracaniu skręconymi kołami słychać przy kole
terkotanie ale nie takie metaliczne tylko tak jakby się gumowym bieżnikiem opony lekko
obcierało o kawałek gumy czy metalu. Jest to niegłośny dźwięk, który z wnętrza auta słychać
jako szumienie, ale i tak nie jestem pewien czy to OK. Powiedziano mi że z czasem może
być nawet trochę głośniej ale że to normalny objaw.
Auto ma 4 miesiące to zakładam że jest w porządku ale doza niepewności jest. Panowie
powiedzieli że to nowy samochód i żebym się nie doszukiwał w nim wad... tym bardziej że
to Octavia
Widzę że u mnie to jednak co innego niż u ciebie ale i tak nie wiem czy u mnie wszystko ok
Też już dzisiaj tak pomyślałem jak przedstawiłem w ASO kilka swoich wątpliwości i jak oni
mi to w sumie normalnie wyjaśnili. Pomyślałem wtedy sobie że w sumie auto jeździ zajebiście, nic nie stuka i nie szwankuje, a te moje wątpliwości na razie potraktuję jako
przesadne bo mam jeszcze półtora roku gwarancji i jak ma coś z tych rzeczy się schrzanić
to się schrzani. Jakby coś to będę musiał tylko się spieszyć przed upływem tych 2 lat żeby
z własnej kieszeni potem nie bulić
Witajcie,
byłem dzisiaj na przeglądzie "po 15 tys." zgłosiłem skrzypienie osłon gumowy przegubów.
Panowie serwisanci stwierdzili, że faktycznie skrzypi i faktycznie to gumy przegubów, ale to "normalne" i mam się tym nie przejmować. Na moją reakcję, że w żadnym aucie nic podobnego mnie do tej pory nie spotkało, pan był nieco zakłopotany i stwierdził, że jeśli będzie gorzej to mam przyjechać to spróbują coś z tym zrobić.
Poza skrzypieniem przegubów, reszta OK, olej i filtry zmienione (podobno ) na komputerze błędów nie było...
...zatem kręcę dalej kolejne km i zobaczymy co z tymi osłonami przegubów będzie.
Komentarz